T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Değerli Çalışma Arkadaşlarım, Sevgili Vizeliler, Sevgili Öğretmen ve Öğrenciler Yeni yüzyılın her alanda hızla değişen şartlarına ülke ve millet olarak ayak uydurmada, Büyük Atatürk'ün gösterdiği 'çağdaş medeniyet seviyesini yakalama, hatta onun da üzerine çıkma' hedefine ulaşmada, daha iyiye ve ileriye giden Türk Milleti ve Türkiye için hiç şüphesiz en büyük gayreti ve katkıyı öğretmenlerimiz sağlamaktalar. Öğretmen dünyanın her yerinde insan topluluğunun en fedakar ve en değerli varlığıdır. İnancımızda ve kültürümüzde çok müstesna ve kutsal bir yere sahip olan öğretmenlik mesleği, Hz. Ali'nin 'Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum' sözüyle hak ettiği değeri bulmaktadır. Bu sebeple 24 Kasım Öğretmenler Günü, öğretmenlerimizin sorunlarının konuşulması, bu sorunlara etkin çözümler bulunması, öğretmenlik mesleğinin gündem oluşturması ve gelecek nesillerimiz için bu mesleğin özendirilmesi açısından çok önem arz etmektedir , mücadele etmeniz gerekmektedir. İlk hedefiniz doğal olarak insan ve ahlak eğitimidir. İnsan eğitiminin beden ve çevre temizliğinden tutun da diğer insanlara saygı ve hoşgörüye kadar uzanan hayat eğitimi olduğunu unutmayalım. Unutmayınız ki bu topluma her sunduğunuz yetişmiş birey, size ve ülkeye refah gücü olarak geri dönecektir. Yeter ki siz bu uğurda elinizden gelen çabayı gösteriniz. İnsanı yetiştirirken kendinizi de yetişmeyi lütfen ihmal etmeyin, çevrenize güler yüzünüz, kılık kıyafetiniz, yaşama biçiminiz ve farklı ve seviyeli fikirlerinizle örnek olunuz. Sevgili öğretmenler! Büyük Atatürk'ün kurduğu demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Cumhuriyetimizi sonsuza dek yaşatacak ve yüceltecek nesiller yetiştirmenizi diliyorum.Bu vesileyle, başta Başöğretmenimiz Mustafa Kemal ATATÜRK olmak üzere, bugün aramızda bulunmayan öğretmenlerimizi rahmetle ve minnetle anıyor, en zor şartlarda bile ülkemizin her yerine ulaşarak ilim ve irfanlarıyla toplumumuza ve gelecek kuşaklarımıza ışık olan bütün öğretmenlerimizi saygıyla selamlıyorum. öğretmenler gününü kutluyorum. Tekrar bütün öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyor, en kalbi duygularımla sevgi ve saygılarımı sunuyorum. |
|